Afgelopen zaterdag vertrok de PLUS Cappendijck-formatie richting Wezep om daar de eerste wedstrijd van de veldcompetitie te spelen. Rood-Wit was geen onbekende tegenstander voor de Hollandschevelders en de spelers wisten dat ze vanaf het begin scherp moesten zijn.

HHV speelde met de volgende spelers in de basisopstelling: in de aanval startten Ruben Biemolt, Stef Zwartscholten, Estelle Boes en Birgit Strijker. In de verdediging begonnen Sem Dekker, Corneel Kikkert, Anouk Koopman en Laura Doldersum.

Na het startsignaal van scheidsrechter Scholten, wist HHV in de eerste aanval al na een paar seconden de korf te raken. Een mooi afstandsschot verzorgd door Ruben Biemolt. HHV opende de scoreverloop en kwam op een voorsprong van 0-1. Echter was het lastig om deze voorsprong door te zetten. Een combinatie van aanvallend niet goed kunnen herhalen en een stevige wind, maakte dat het moeilijk was om de korf te raken en doelpunten te bewerkstelligen. Aan de kant van Wezep vielen de doelpunten wel, waardoor Rood-Wit al snel het initiatief overnam naar een stand van 3-2. Het lukte HHV om aan te blijven haken en weer tot een gelijke stand te komen. Na nog maar een kwartier gespeeld te hebben, viel Corneel Kikkert geblesseerd uit. Johan Everts werd ingebracht en scoorde al vrij snel een fraai afstandsschot, wat de stand op 6-5 bracht. Ondanks dat er nog steeds niets te verliezen was, lukte het HHV niet om door te pakken. Dit resulteerde in een ruststand van 8-5.

In de rust gaf trainer/coach Rick Duinkerken aan dat het belangrijk was om meer tijd te nemen voor aanvallen en meer te gaan kijken naar de tweede kans na een schotpoging. Het ondanks de zomerse temperaturen in beweging blijven werd benadrukt. Verdedigend was het een kwestie van blijven communiceren met elkaar.

Bij de start van de tweede helft wist HHV direct de korf te raken. Hoewel alles nog mogelijk was en de wedstrijd nog lang niet gespeeld was, ontbrak de overtuiging en wisten de spelers niet door te pakken. Rood-Wit liet weinig ruimte en ondanks dat er meegescoord werd door onder andere mooie doelpunten van Anouk Koopman, Estelle Boes en Sem Dekker, bleef HHV tegen een achterstand aankijken. Het lukte HHV niet om de lijn van goed gespeelde zaalwedstrijden door te zetten op het veld. De eerste veldwedstrijd werd dan ook verloren met een stand van 16-11.

Op zaterdag 20 april zullen de Hollandschevelders opnieuw hun uiterste best doen tijdens de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Aansluitend aan de wedstrijd van HHV 2, zal HHV 1 om 15.30 uur aantreden tegen DIO 1.