Afgelopen zaterdag stond de laatste zaalwedstrijd op het programma. Ook al was de promotie voor HHV 1 al zeker, we waren gedreven om te winnen en zo te laten zien dat we het verdienen om in de 1e klasse te spelen.

HHV 1, 2 en 3 namen het allen op tegen de eerste 3 teams van WSS. HHV 3 wist gemakkelijk de kansen af te ronden en liet zien dat ze terechte kampioenen zijn. De scheids floot af met een stand van 23-5. Het tweede van HHV wist een spannende pot neer te zetten en wonnen met een stand van 18-15. Dit betekent klasse behoud voor HHV 2.

Nu was het tijd voor HHV 1 om de avond goed af te sluiten. De tribune was goed gevuld met fanatieke HHV-supporters. In de aanval begonnen Estelle Boes, Birgit Strijker, Stef Zwartscholten en Ruben Biemolt. De aanval wist goed de rebound te verzorgen en wist zo veel te herhalen. In de verdediging stonden Mandy Schuring, Laura Doldersum, Corneel Kikkert en Sem Dekker. WSS wist de wedstrijd te openen met een doorloopbal en kwam op voorsprong van 0-1. De PLUS Cappendijck-formatie gaf hier al snel antwoord op. De doelpunten gingen gelijk op tot een stand van 4-4. HHV wist toen de juiste kansen op te zoeken en kwam op een voorsprong van 10-7. Met deze stand gingen we de rust in.

In de rust sprak coach Rick Duinkerken zijn team toe. Hij benoemde dat de promotie voor ons al bepaald is en dat we ons niet gek moeten laten maken door onze tegenstanders. We moeten laten zien dat we het verdienen om in de eerste klasse te gaan spelen! Met die instelling keerden we terug naar het veld.

In de tweede helft wist HHV de korf eerst te vinden. Hier antwoorden WSS weer op met twee doelpunten. HHV wist in het begin van de tweede helft moeilijk tot score te komen, de afronding ontbrak. De verdediging van HHV wist het WSS ook moeilijk te maken waardoor HHV de mogelijkheid kreeg om veel te herhalen. Hier wist HHV goed gebruik van te maken en begon de korf weer makkelijker te vinden. HHV sloot de wedstrijd af met een verschil van 5 doelpunten, het werd 18-13.

Na de wedstrijd werd het kampioenschap van het 3de, de klasse behoud van het 2de en de promotie van het 1e gevierd met een leuk feestje in de kantine. Zo sloten we de zaalcompetitie af. We zien jullie graag weer terug op het veld!